In vizita la Gabriela Dumitran Millinery Atelier

Astazi va propun sa descoperiti, in exclusivitate pentru Le Projet d’Amour, universul fascinant al unui duo creativ ce a pariat & riscat pe forta unei meserii care nici macar nu mai exista – meseria de palarier.

Sambata trecuta am stat de vorba cu Gabriela Dumitran si cu partenera ei, Connie Preda.

Maurice Munteanu: Mi s-a parut amuzant, si in acelasi timp trist, faptul ca meseria pe care voi o faceti, meseria de palarier, nu se mai regaseste in Nomenclatorul CAEN de meserii. Cum resimtiti treaba asta? De fapt, ce mai inseamna sa faci manufactura in 2015?

Gabriela Dumitran Millinery Atelier: Mai multe meserii au disparut, sau sunt pe cale de disparitie. Dar nu numai la noi. Am ramas putini manufacturieri. Este evident ca traim intr-o lume care nu mai are rabdare. Manufactura inseamna couture, timp, oameni care creeaza conceptul, tiparul; cei care dau forma unui produs il construiesc 100% manual. Doar asa putem sa ne gandim la serii limitate, la produs unicat de lux.

Este o nebunie sa provoci ritmul actual, ritmul si creativitatea din zilele noastre. Vrei sa readuci detaliul, frumosul, dar cumva trebuie sa reinvii, de fapt, respectul, entuziasmul, rabdarea. Trebuie sa motivezi oameni, sa-i convingi ca reperele si estetica presupun efort si emotie.

DSCF4015

DSCF4027

MM: De ce palarii? E o chestiune nostalgica?

GDMA: Pentru noi, palaria reprezinta ultimul accesoriu. Este acea piesa care termina o tinuta. Ca o bagheta magica. Sau ca un filtru in fotografie. Cu o palarie sau cu o voaleta, poti sa devii un personaj. Pe vremuri, palaria tinea de eticheta sau iti sublinia statutul social. Acum, poate fi asociata si cu rebeliunea, si cu extravaganta. Poti sa joci un rol oricand, intr-o zi, intr-o seara, intr-o noapte intreaga…

MM: Piesele voastre se regasesc, in momentul de fata, intr-un circuit international de magazine uber-cool, de la Rusia si pana in Japonia. Exista o diferenta intre clienta din Romania si clienta din Japonia, sa spunem?

GDMA: Da, clientele noastre sunt diferite. Cele din Rusia aleg cele mai sofisticate piese. Pur si simplu, adora palariile din fetru de iepure, cu boruri mici, baticurile din dantela, voaletele sau palariile canotier din paie.

In Asia, vindem constructii extravagante cu pene si piesele care pot completa tinute casual – palarii Fedora, fesuri tricotate, sepci etc.

DSCF4107

In Romania, femeile prefera modele clasice cu boruri mari sau isi comanda piese sur mesure pentru evenimente, insa se tem inca de voalete.

MM: In cat timp este gata o palarie?

GDMA: Depinde de model. La un model clasic – o plarie Fedora -, se lucreaza o zi, dar avem constructii din sarma, cu pene, la care se lucreaza 4-5 zile.

MM: Am remarcat, in atelier, piese splendide, ce se apropie de tehnicile haute-couture. Exista si cliente pentru astfel de obiecte?

GDMA: Suntem fericite ca exista. Sunt clientele noastre care au atins o maturitate emotionala. Acele femei care pretuiesc ceea ce facem si inteleg ca aceste piese sunt timeless.

MM: Intr-un moment in care ideea de meserie a devenit din ce in ce mai desueta, in plina epoca a internetului, voi v-ati aruncat cu capul inainte intr-un business old school. Se poate trai din asta?

GDMA: Vorbeam mai devreme despre manufactura si despre timp, despre pasiune, migala. Nu ne-am asteptat sa ne fie usor. A durat ceva pana cand am ajuns sa avem o liniste din punct de vedere finaciar. Si o recunoastere!

DSCF4059

DSCF4032

MM: Aveti muze?

GDMA: Avem emotii. De fapt, cred ca suntem norocoase pentru ca traim intens. Avem perioade in care ascultam un album pana la epuizare, calatorim, cunoastem oameni, descoperim multe povesti.

MM: Ce reprezinta, acum, ideea de fashion icon?

GDMA: E greu de spus. Intr-o alta epoca, erau personaje cu un stil, cu o cariera, cu un farmec aparte. In 2015 putem sa vorbim despre personaje care alterneaza cu naturalete aparitiile publice, cu o promovare creativa si dedicata pe nenumarate platforme din social media.

MM: Am vazut, recent, cateva fotografii cu Caroline de Maigret purtand creatii semnate Gabriela Dumitran Millinery Atelier, o dovada a faptului ca design-ul romanesc are forta si poate penetra zone dificil de accesat, cum ar fi piata franceza. Care sunt sfaturile voastre pentru cineva care vrea sa porneasca, acum, un business de moda in Romania?

GDMA: Caroline de Maigret este o muza pentru noi si faptul ca ne-a purtat o piesa ne-a emotionat foarte tare. Un vis devenit realitate.

Sfaturi? Pasiune, investitie, multa munca. Dar cel mai important este sa-ti cunosti target-ul, sa creezi pentru el, nu din ego, sa ai un business plan si sa-ti gasesti propria voce.

DSCF4104

DSCF4099

MM: Cum ati descrie, in cateva cuvinte, estetica pe care voi o promovati?

GDMA: I’m here / in a state of Mind Bloom / like a Postcard From Anywhere / Lazy Love had No Excuses / For the Door Man / while she had Nothing To Remember / from the Last Minute / that felt like All Night Long / Say It Again?! / #FollowMe. 

Fotografii: Mihai Bumbu.

Realizator: Maurice Munteanu.

Tschuss!

 

 

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

''Think before you speak. Read before you think.''
Fran Lebowitz

MĂ GĂSEȘTI PE